onsdag 14. september 2011

Motivasjon

Vanskelig å holde motivasjonen oppe, sier du?

DU ER IKKE ALENE!
Alle kan vi vel føle det...
At det er vanskelig å finne motivajsonen og styrken til å gjennomføre det vi vet vi skal gjennomføre.
Det være seg å ta løpeturen før kveldstiden i sofaen...
Det være seg å la sjokoladen ligge i skapet..
Det være seg å lage klart mat til matpakken slik at du sliper å hastekjøpe lunsj...

JA!

Det KAN være vanskelig å motivere seg selv!
Hvorfor?
Hva er det som gjør at det er vanskelig å holde motivasjonen og fokus oppe?
Jeg har selvfølgelig ikke fasiten på dette...
Men jeg kan få lov til å fortelle hva jeg tror og hvordan jeg selv opplever slike situasjoner 
(for tro meg, jeg er der jeg også :))


Det er EN grunn og EN grunn alene;
VI ØNSKER DET IKKE STERKT NOK!!!
"Det" vi jobber for, "det" som er målet vårt, "det" som ligger fremfor oss og frister...
"DET" betyr ikke nok for oss, enkelt og greit.
Det betyr ikke nok å ikke nå "det".

..eller?
Eller ønsker du det?
Om det er sånn at du VIRKELIG vil nå målet ditt og du opplever sviktende motivasjon,
prøv følgende;
(dette vil bare fungere om du har et klart mål -har du det?
Har du et klart mål? FLOTT!!
Så, lukk øynene.
Se for deg selv en dag litt frem i tid, en dag hvor DU har nådd målet ditt.

Hvordan er følelsen? Deilig? Godt? Stolt? Lykkelig? JAAA!!! GRATULERER :) :) :)
Kjenner du det kribler i magen???
Fantastisk...
Så lukker du øynene dine på nytt.
Vi er på samme dag som sist du lukket øynene dine, men det er en vesentlig forskjell..
Du har IKKE nådd målet ditt, du er på akkurat samme sted som nå, hvor ønsket fremdeles er om å nå målet...
Hvordan er følelsen? Hva tenker du?
Hvilken av disse situasjonene gjør mest vondt?
Hvilken av disse situasjonene gir glede? Velvære? Selvfølelse?
Hvilken av disse situasjoene vil DU skal bli DIN realitet?
Det er ditt valg, det er kun du som kan gjøre noe med det..
DET BEGYNNER I HODET DITT.

DET BEGYNNER MED AT DU ER SIKKER PÅ AT DU KLARER DET.

DET BEGYNNER MED AT DU BESTEMMER DET OG GÅR FOR DET!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar