mandag 29. august 2011

Vi møter Fatima Pinto

*Hvor lenge har du trent på Frontline ?
Jeg har  trent på FMT i snart 2 år.

*Hva gjør at du trives så godt på gymmet?
Det er et helt spesielt godt miljø på gymmet. Folk er svært inkluderende og åpne, vi bryr oss om hverandre og tar vare på hverandre. Det er en grunn til at vi kaller det Frontline familien  På FMT får vi veldig god oppfølging ift trening og kamper og det er fullt av engasjerte mennesker der som brenner for sporten vår.


*Hvor lenge har du trent thai ?
Jeg har trent thaiboksing i fem år.

*Hvor mange matcher og titler kan du se tilbake på så langt i karrieren ?
 Tilsammen har det blitt 21 kamper (16 etter at jeg begynte på Frontline)
I 2009 ble jeg Nordisk mester
I 2010 fikk jeg bronse i Beijing Combat games i Kina og bronse i VM i Thailand. Samme året vant jeg en turnering i Helsingborg og ble Fightnight Champion.
I år har jeg ikke hatt like mange kamper som jeg hadde i 2010 men har gjort det greit i de kampene jeg har hatt. I april i år vant jeg EM og kan smykke meg med tittelen IFMA European Champion. Jeg var også en tur i Thailand i sommer og vant der en kamp over nord -Thailandsk mester.


*Nå er det snart oppkjøring igjen , forrige gang var det til EM i april og nå er det VM i september.
Hvordan vil du denne gangen legge opp din oppkjøring ?

Oppkjøringen er allerede i gang, det er bare ca tre uker til mesterskapet. Jeg trener nå ca 9-10 økter i uken. Jeg følger treningsplan som er satt opp sammen med min trener Eirik Digre, som også blir å følge meg til VM. Treningsplanen vurderes fortløpende og det gjøres endringer der det er nødvendig. Jeg har jobbet endel med kondisjon, noe jeg gjør i hver oppkjøring. Mitt verste mareritt er nemlig å tape en kamp fordi jeg har for dårlig kondis  I tillegg har jeg jobbet endel med å bedre visse teknikker og jeg har jobbet litt med angrepene mine.

*Vil du gjøre noen endringer fra siste oppkjøring ?
Det er jo mye likt i oppkjøringstid men det er også forskjellig fra gang til gang. Jeg har har fokus på litt andre ting denne gangen enn jeg hadde før EM.

*Du stiller i 51 kg , er du nervøs i forhold til mat og vekt til match ?
Jeg vil ikke si jeg er nervøs for det, selv om det er jo mye fokus på denne biten før kamp. Jeg har aldri hatt spesielle problemer med å gå ned i vekt og ligger allerede greit an. Å ikke klare vekten er ikke et alternativ! En spesiell utfordring når det gjelder turneringer slik som VM er jo at man må ligge lavt i vekt over tid siden man må veie seg hver dag man har kamp.

*Kommer du til å endre mye på maten før match ?
 Jeg kommer nok til å forandre endel på maten nå. Som sagt er jeg allerede i gang med å droppe vekt men til nå har jeg ikke vært så veldig streng med dietten. Jeg kommer til å stramme tøylene endel nå fra neste uke av. Jeg regner med at noe mer vekt kommer til å gå ganske lett av men siste biten er alltid litt vanskeligere. Da er det ikke så mye å gå på lenger

2 kommentarer:

  1. Hei! Jeg må spørre!! Hvor kommer du opprinnelig fra, Fatima Pinto? BTW: u go girl!!!

    SvarSlett
  2. Fatimas far er fra Capverde og mor er Tysk/cubansk.

    SvarSlett