fredag 10. februar 2012

Gjesteblogg fra Maria : Min visit på KC muay Thai , Chiang mai

09.02.2012
Det är kväll och jag ligger på en bambuterass under en stjärnklar himmel i El Nido,
Philipinerna. Jag ska försöka summera mitt besök i Chiang Mai och KC gym, där jag varit de
senaste 10 dagarna.
Innan jag kom dit skickade jag ett mail till deras Facebooksida, för att fråga om jag bara
kunde stega rätt in. Jag var lite orolig för att de kanske inte skulle vilja ha nybörjare
där, Tänk om de förväntade sig att jag skulle kunna lika mycket som Chris eller Fatima!
Hjälp! Men jag var lättat av att läsa Kevins svar, om att det inte var några problem, jag
var varmt välkommen att komma och träna hos dem.
Tränaren Chun mötte upp mig på söndag kväll och hjälpte mig med att ordnade både boende och
moped.Träningen började kl 07.00 med 8 km joggning, det är träning 6 timmar per dag,
uppdelat på morgon och eftermiddag. (mer info på CK´s facebook) Vistelsen har varit
superbra, man får många nya vänner, när man umgås varje dag. Innan jag for vidare fick jag
en present av en av boxarna. En bok om Manny Pacquiao
Chun berättade att han planerade en resa till Olso så småning om, för att gäst träna på
Frontline.
En av kvällarna såg jag min första Muay Thai boxnings kamp. Självklart hejade vi på KC´s
boxare som dessutom bar "Mina" färger i ringen, de svarta/gula shortsen från Frontline.
Jag har fått mersmak, Jag funderar på om jag skulle höra med flygbolaget om jag kan byta
min biljett mellan Bali-Norge till Bali-Thailand i stället. (Så Chriss, kan jag få frysa
medlemsskapet ytterligare en månad, till Mai?)
Stor kram på er där hemma, nu tar jag natten, i morgon är en ny dag i paradiset. Då ska
jag gå ner till paradisstranden och parkera mig i en hängmatta med boken jag fick om landets
boxningsgud.
/Maria


1 kommentar: